Vuurwerk cursus

Bij onze vereniging bestaat ook de mogelijkheid om samen met je hond een vuurwerk curus te volgen. Deze cursus is vooral geschikt voor pups en jonge honden. Voor oudere honden kan de cursus helpen om de angst voor vuurwerk te verminderen.

Het lesprogramma bestaat uit 4 blokken waarvan de eerste volledig theoretisch is. De hondeneigenaren wordt aan de hand van een powerpoint presentatie uitgelegd wat je nu juist wel en niet moet doen om de hond geen angst voor vuurwerk te laten krijgen. Ook wordt er op het veld getraind en wordt er tijdens de training vuurwerk en rookbommen afgestoken.

Tevens is er bij het cursusmateriaal een cd met zowel vuurwerk alsook onweer geluiden zodat de cursist ook thuis kan trainen.

Deze cursus wordt meestal in november en december gegeven. Dit afhankelijk van het aantal ingeschreven honden.

De vereniging vindt het belangrijk dat honden niet bang worden voor vuurwerk en heeft deze cursus ook open gesteld voor mensen die geen lid zijn van de vereniging. Uiteraard betaald u dan wel iets meer voor de cursus

Terug naar cursusoverzicht